El Plenari de l’Ajuntament de Rafelcofer va aprovar ahir, la moció presentada pel Grup Municipal del BLOC, amb els vots a favor del BLOC i del PSOE i els vots en contra del PP.

A la moció se expressa el rebuig a eixe tipus de mesures que, fonamentalment, ataquen a l’estat del benestar, minvant recursos públics i fent recaure el pes de la reducció del dèficit en els treballadors, amb la conseqüent pèrdua de drets laborals i econòmics.

De tots és sabut que la crisi està atacant més durament al País Valencià, i també és sabut que ací, el balafiament dels diners públics durant molts anys en projectes no necessaris, la corrupció i la mala gestió ens ha portat a una situació insostenible.

Però al Consell no se li ocorre una altra cosa que estalviar diners amb retallades als serveis públics de primera necessitat: educació, sanitat i altres serveis als ciutadans.

Per tot això a la moció es demana que es retire el decret. Que es racionalitzen les despeses públiques, que s’exigisca  tornar els diners que s’han defraudat a l’erari públic, que s’implanten impostos per als contribuents amb major poder adquisitiu (com l’impost de patrimoni), a més d’acabar amb les polítiques de celebració de grans events, que només serveixen per a omplir algunes butxaques de persones que, en absolut, pateixen la crisi. I que, quan s’hagen de fer ajustos, es done participació als sindicats i altres agents socials en la negociació.